Sinds aanvang van het seizoen 2025/26 is de verplichte identificatie mét Itsme van kracht. Dat betekent dat ieder ticket of abonnement op naam gezet moet worden van de eindgebruiker, namelijk de persoon die het stadion zal betreden en gebruik zal maken van het ticket.

RAFC is afgelopen zomer geleidelijk aan van start gegaan om deze wettelijke verplichting in te voeren. Op dit moment zijn alle abonnees en ticketkopers die in de B2C-vakken van het Bosuilstadion plaatsnemen verplicht om hun ONE-account te verifiëren alvorens er toegang verleend wordt tot het stadion.
Deze wettelijke verplichting wordt nu ook ingevoerd voor business seathouders van Tribune 1 via het Ixpole-account.

Hoe verifieer ik mezelf via Itsme?

  • Wanneer u naar uw ticketpagina navigeert via “mijn tickets” zal u de eerste keer merken dat u een melding krijgt met volgende boodschap “ontbrekend geverifieerd gastaccount”
  • Klik in de rode meldingsbalk vervolgens op “ga naar mijn profiel”
  • Klik op het oranje icoon om je te identificeren via itsme
  • Vervolgens kan u de gebruikelijke Itsme-procedure volgen d.m.v. het scannen van de QR-code
  • Als alles goed gelukt is, zal u terug worden gestuurd naar de iXpole homepage en daar in groene tekst “geverifieerd gastaccount” te zien krijgen
  • Navigeer nu terug naar “mijn tickets”, (u zal zien dat de rode melding verdwenen is) en u kan vanaf heden uzelf toewijzen aan uw ticket
  • Belangrijk! U hoeft deze procedure maar één keer per seizoen te doorlopen. Nadien kan u uw tickets terug zoals voorheen beheren
  • Wanneer u uzelf nu toevoegt aan een ticket, zal u merken dat u de keuze krijgt om uw ticket te downloaden of te versturen. U merkt ook dat u als gast geverifieerd bent aan het groen icoontje net voor uw naam

Belangrijk! U bent niet in het bezit van een Belgisch rijksregisternummer maar wel eigenaar van een business abonnement? Neem contact op via business@rafc.be

Hoe verifiëren mijn genodigden zich als gast via Itsme?

  • Wanneer u nu een bestaande of nieuwe gast toevoegt aan een ticket zal u merken dat u de optie “downloaden” niet kan aanduiden. U kan enkel kiezen voor de optie “versturen naar gasten” of delen (via mail, link of whatsapp)
  • Belangrijk! Kiest u om het ticket te “versturen naar gasten”, dan wordt het verstuurd naar de mail welke gekoppeld is aan deze persoon. Indien u uw eigen mailadres bv. gekoppeld heeft aan een andere gast, zal u bijgevolg deze mail ontvangen
    • Om dit te vermijden kan u ofwel kiezen voor delen “via link” en deze link bezorgen aan uw genodigde ofwel “delen via mail” en het mailadres van uw genodigde manueel invullen
    • U kan de mailadressen van uw gasten ook aanpassen in het gastenboek. Daar komt u door rechtsboven in de pagina op uw profiel te klikken en vervolgens te kiezen voor “gasten”
  • Verstuur het ticket dus via “versturen naar gasten” of “delen”, vervolgens ontvangt uw contact een mail met de vraag zijn/haar ticket te downloaden
  • Hierna kiest hij/zij voor “gast instellen” en vervolgens voor “verificatiecode verzenden”
    • Belangrijk! Deze code wordt verzonden naar het mailadres gekoppeld aan deze persoon. Het is dus zeer belangrijk om het juiste mailadres te koppelen aan de juiste persoon
  • Vervolgens vult uw genodigde deze code in op zijn ticketpagina en kiest voor het oranje icoon “identificeer met itsme”
    • Opmerking: kinderen onder de 18 jaar kunnen kiezen om het online formulier in te vullen i.p.v. de itsme-verificatie
  • Vervolgens dient hij/zij akkoord te gaan met de algemene voorwaarden en te bevestigen
  • Uw gast kan zijn/haar ticket vanaf heden downloaden
  • Wanneer u nu zelf terugkeert naar uw ticketpagina zal u merken dat er een groen icoontje voor uw genodigde zijn/haar naam verschijnt, wat betekent dat deze geverifieerd is Vanaf heden is het dan ook mogelijk dat ticket (ook voor toekomstige wedstrijden) te downloaden

Belangrijk! Iedere genodigde moet deze procedure maar eenmalig per seizoen doorlopen. Nadien kan u de tickets beheren via de gekende procedure.